Сергій:
Жива аудиторія Бандерштату це зазвичай 13–15 тисяч відвідувачів. Цього разу ми скористались можливістю вийти на сотні тисяч.
Вдалося охопити таку аудиторію, зокрема тому, що зазвичай не всі мають можливість приїхати на фест. Однією із причин є складне транспортне сполучення з Луцьком. А цьогоріч акцент ми зробили на якісній зйомці та трансляціях, які можна дивитися в зручний час на доступних інтернет-платформах.
Мар’яна:
Цьогоріч у нас найбільша аудиторія з часів заснування фестивалю. Бандерштат дивилися в 27-ми країнах світу. Новий досвід дав розуміння, що надалі варто працювати не лише на офлайн, а й на онлайн-аудиторію також. Є попит на якісний український культурний продукт, і ми готові зробити його доступним.
Мар’яна:
Коли стало зрозуміло, що карантин позбавляє нас можливості провести традиційний фестиваль, почали роздумувати над форматом проведення. Зібрали нараду оргкому у Zoom, радилися години три, сперечалися, але вирішили все-таки готувати 14-ий фестиваль. Це було у квітні. На наступний день мені на пошту прийшов лист від Українського культурного фонду із пропозицією перевести Бандерштат у онлайн. Ми не розуміли тоді, як це – Бандерштат онлайн? І пам’ятаю, написала у фб-чат оргкомітету запитання до Сергія: космос за нас? Відповідь була: завжди за нас. І почалися переговорні процедури з УКФ.
Ми мали величезну кількість ідей та рівно чотири доби на переформатування проєктної заявки, кошторису і програми. Крім музичної частини Бандерштат славиться й насиченою інтелектуально-дискусійною програмою: у нас щороку велика аудиторія гутіркової сцени, де виступають лідери думок та знакові постаті, також любителі якісного українського книжкового ринку мають змогу побувати на літературній сцені. Крім цього є цілий ряд активностей для дітей, патріотична складова, спортивні події, ярмарок, інтерактив. Постало питання як все це без втрати змісту і наших цінностей перенести в онлайн. Щоб отримати хороший результат, працювало 20 наших колег з організаційного комітету. Ігор Гузь, який є засновником фестивалю і 14 років поспіль незмінним головою оргкомітету, завжди тримає руку на пульсі інноваційних рішень та «заряджає» оргкомітет. Можливо, у цьому відповідь на питання, як вдається Бандерштату виживати – попри зміну влади, фінансову кризу 2008-го чи карантин.
Мар’яна:
Український культурний фонд профінансував 60% бюджету проєкту. Це дало можливість провести якісний та доступний фестиваль, зберегти зміст та усі активності. По факту, це інвестиція в розвиток Бандерштату.
Сергій:
Складно відповісти. Було б сумно без Бандерштату цього року.
Мар’яна:
Ідею онлайну реалізовано з ініціативи та за підтримки Українського культурного фонду. Без державного фінансування, зважаючи на зростання захворюваності та продовження карантинних обмежень, складно було б організувати якісний та доступний фестиваль.
Мар’яна:
З фондом проблем не було.
Були складнощі з написанням і переписанням проєктної заявки, збиранням довідок і гарантійних листів. Бо це реально складна і тривала робота. Нелегко було чекати результатів технічного відбору та оцінки експертів. Мурашки бігли тілом, коли одного ранку побачила наш проєкт 5-м у рейтинговому реєстрі, адже це означало, що ми – претенденти на державне фінансування!
На етапах переговорних процедур, а у нас їх було п’ять, підписання грантової заявки, підготовки та проведення основної частини фестивалю, наш проєктний менеджер Наталія Бриль консультувала та відповідала на усі запитання. Фонд йде назустріч і зараз.
Сергій:
Реалізація проекту ще триває. Попереду виготовлення пам’ятного муралу, запуск мобільного додатку та онлайн-майстерня для дітей.
Мар’яна:
Спонсорів цього року було менше, ніж зазвичай. Я їх розумію, бо, по-перше, всіх так чи інакше зачепила криза, по-друге, багато кому складно було уявити онлайн-фест і тим паче доцільність вкладати в нього кошти. Проте з деякими приватними компаніями, з якими ми співпрацюємо багато років, ми продовжили роботу. Вони задоволені результатом, адже реклама їх діяльності йшла на величезну аудиторію у всьому світі.
Сергій:
Про усі технічні нюанси до дрібниць подбали наші партнери з Zinteco. Це провідна українська компанія, яка працює лише з найкращими фахівцями і високоякісною технікою. Зйомки музичного лайву, як і гутірок, відбувалися на їх київській студії. Плюс режисером прямого ефіру був Роман Муха. У нього колосальний досвід роботи у сфері, до того ж він знаний в українському шоу-бізнесі медіапродюсер. Разом з ним працював ще один прекрасний фахівець – режисер Олег Дубровський.
Сергій:
Поки що можу лише сказати, що Бандерштат – буде. Сподіваюся, ми повернемося до звичного формату, але зробимо фест крутішим, залучивши найкращий досвід з цьогорічного онлайну. З впевненістю можу заявити, що Бандерштат перейшов на новий, суттєво вищий якісний рівень. І ми будемо цю планку тримати.
Мар‘яна:
До речі, на Бандерштат-2021 можна придбати квитки. Плануємо фестиваль на 6-8 серпня. До зустрічі!